Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni Webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket, és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal. Ezen dokumentum tartalmazza adatkezelési irányelveinket és adatkezelési nyilatkozatunkat is.
A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk!
A szerződés lényeges tulajdonságai az alábbiak szerint határozhatóak meg:
Üzemeltetői adatok, információk
Megvásárolható termékek, szolgáltatások körének bemutatása
A kínált termékek kategória besorolása
Rendelési információk ismertetése
A megrendelések feldolgozásával kapcsolatos információk
Rendelés lépéseinek bemutatása
A megrendelt termék / házhoz szállítás díjának fizetésének ismertetése
Házhoz szállítással kapcsolatos információk, tudnivalók bemutatása
Házhoz szállítás díjszabásáról szóló tájékoztató ismertetése
Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan
A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató
Elállási/felmondási jog gyakorlásáról szóló tájékoztatás
Adatkezelési nyilatkozat
Jogorvoslati lehetőségek
Egyéb rendelkezések, információk
Elállási/felmondási nyilatkozatminta
Útmutató az elállási/felmondási mintatájékoztató kitöltéséhez
- Üzemeltetői adatok, információk
Cégnév: Magyar Alpaka Korlátolt Felelösségü Társaság
Székhely: Jobaháza
Telephely – üzlet cím: 9323 Jobaháza, Petöfi Sándor utca 10
Panaszkezelés cím: 9323 Jobaháza, Petöfi Sándor utca 10
Adószám: 14411977-2-08
Cégjegyzék szám: 08-09-016747
Kibocsájtó cégbíróság, okmányiroda: Györi Törvényszék Cégbírósága, 9021 Győr, Szent István út 6.
Adatkezelési nyilvántartási azonosító: folyamatban
Szerződés nyelve: Magyar
Elektronikus levelezési cím: info@alpaca.hu
Telefonos elérhetőség: 06-70-4271513
Személyes átvételei lehetőség: 9323 Jobaháza, Petöfi Sándor utca 10
Megrendelések feldolgozása hétköznapokon történik: 8 – 20 óra közöt
Megrendelések teljesítésének átlagos ideje munkanapban megadva: 1-7 munkanap, kivéve az egyedi megrendelésre készült, megrendelt termékek. Ebben az esetben a teljesítés ideje esetenként kerül meghatározásra.
Webáruház domain: http://www.alpaca.hu/webaruhaz/
Szállítási partner, partnerek megnevezése: DPD, Foxpost
- Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
Alpakák gondozásával, tréningelésével kapcsolatos termekek.
Alpakagyapjúból készült termékek.
Gyapjú kézi feldolgozásához szükséges eszközök és annak alkatrészei. Rokkák, kártolódobok, szövöszékek.
Megrendelés webáruházon keresztül, telefonon vagy személyesen. Termékek postai küldeményként történnek kiszállításra és személyesen is átvehetöek.
- A kínált termékek az alábbiak szerint kategorizálhatóak:
Alpakák gondozásához, tartásához szükséges termékek
Alpakagyapjúból készült termékek
Gypajú kézi feldolgozásához használt eszközök
A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendök, 0% áfát tartalmaznak azonban nem minden esetben tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra!
- Rendelési információk
A vásárlás regisztráció nélkül is lehetséges, amennyiben szeretné legközelebbi vásárlás alkalmával mindössze a kosár tartalmát összeállítani, praktikus lehet a regisztráció elvégzése.
- A megrendelések feldolgozása
A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 8-20 óráig.
A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra.
Ügyfélszolgálatunk minden esetben e-mailben visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését. Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 1-7 munkanapon belül.
Egyedi megrendelésre készült termékek esetén a teljesítési határidö ettöl eltérhet elözetes egyeztetés után.
A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Cégünk nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.
Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor! A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg küldőjének részére. Amennyiben a megrendelés elküldését követően nem kap a megadott e-mail címre visszaigazolást, javasoljuk ellenőrizze a SPAM (levélszemét) mappát a levelező rendszerében. Amennyiben nem kapta meg a visszaigazolást, kérjük vegye fel a kapcsolatot velünk a megadott elérhetőségeken.
Megrendelés visszaigazoló e-mail feladó név: Demjén Cecilia – Magyar Alpaka Kft
Megrendelés visszaigazoló e-mail küldő cím: info@alpaca.hu
- Rendelés menete
- A megvásárolni kívánt terméket helyezze a kosárba
- Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrizze a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A „törlés” gombra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Ha módosítja a megvásárolni kívánt mennyiséget, a mennyiség módosítását követően kattintson a kosár frissítése gombra.
- Szállítási / Számlázási, illetve a belépési adatok megadása /Amennyiben már regisztrálta magát, akkor be tud lépni. A megrendelés elküldéséhez nem szükséges regisztráció!/*
- Szállítási/fizetési mód kiválasztása.
- Megrendelés
- Fogadja el a rendelési feltételeket a jelölőnégyzet bejelölésével, miután megismerte annak tartalmát.
- Az adatok megadását követően a “Megrendelés” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével. (Pl: a készülék, vagy termék színét illetően) Szükség esetén ezen az oldalon módosítani tudja a megadott adatokat, illetve visszaléphet a kosár tartalmának módosításához is. A megrendelés elküldését követen Ügyfélszolgálatunkkal történő kapcsolatfelvétel útján tudja módosítani a megrendelés adatait.
- A megrendelés elküldését követően a megadott e-mail címre visszaigazolást kap a megrendelés rendszerünkbe történő beérkezéséről.
- A beérkezett megrendelését e-mailben minden esetben visszaigazoljuk, illetve egyeztetjük az adatokat!
*A megrendelés elküldése regisztráció nélkül is lehetséges! Amennyiben regisztrálni szeretne, a jövőben regisztrált felhasználóként be tud lépni és azonnal el tudja küldeni megrendelését a szállítási és számlázási adatok megadása nélkül! Fontos, ügyeljen az adatok pontosságára, hiszen a megadott adatok alapján kerül számlázára, illetve szállításra a termék. A regisztrációt egyszer kell végrehajtania, későbbi vásárlások alkalmával ezt a lépést már nem kell elvégeznie.
Kérjük kiemelten ügyeljen az elérhetőségi adatok pontos megadására. Rosszul megadott e-mail cím esetén a visszaigazolást nem tudjuk kézbesíteni a megrendelés beérkezéséről. Amennyiben a beérkezett üzenetek mappában nem találja a visszaigazolást ellenőrizze a SPAM – levélszemét mappákat is. Hibásan megadott telefonszám esetén nem tudjuk felvenni a kapcsolatot. Pontatlanul vagy hiányosan megadott kapcsolatfelvételi adatokból adódóan a megrendelés teljesítése ellehetetlenülhet.
Megrendelését személyesen és telefonon keresztül is leadhatja normál díjas telefonszámunkon. Telefonon történő megrendelés leadása nem jár plusz díjjal.
- A megrendelt termék / házhoz szállítás díjának fizetésének módja
A megrendelt terméket fizetheti elöre banki átutalással illetve Paypal útján. Amennyiben postai utánvételt választ a csomag átvételekor a futárnak kell kifizetni a terméket és a házhozszállítás díját.
Személyes átvételkor készpénzben is fizethet a termék átvételekor.
Postai utánvétel esetét kivéve a fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. Postai utánvét esetén ez a végösszeg eltérhet a szállításkor a futárnak fizetendö végösszegtöl.
Utánvétel esetén a számla és a garancia levelet a csomag tartalmazza. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét, és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!
Banki átutalás és PayPal fizetés esetén a számlát a visszaigazoló e-maillel együtt küldjük el.
- Házhoz szállítás, információk
Webáruházunk megrendeléseit a DPD Hungária Kft vagy GLS kézbesíti. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-18 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni. Nem kézbesíthetö küldemények esetén a DPD Hungária Kft és GLS Általános Szerzödési Feltételei érvényesek
https://www.dpd.com/hu/home/szallitas/aszf
- Házhoz szállítás díjszabása
100.000 Ft feletti rendelés esetén amennyiben a fizetés banki átutalással történi a postai házhozszállítás Magyarországon belül díjtalan. Utánvét és Paypal fizetés esetén valamint ha a megrendelt termékek értéke nem éri el az 100.000 Ft-ot és a fizetés banki átutalással, Paypal fizetéssel vagy utánvétellel történik a szállítási díj az aktuális Foxpost, GLS vagy DPD Hungária Kft Díjszabásának megfelelő www.dpd.hu
- Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan
A megrendelés elküldésével fizetési kötelezettsége keletkezik. Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak! Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén, az újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása – kiegyenlítése esetén áll módunkban ismételten elindítani!
- A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató
- Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a Magyar Alpaka Kft hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Alpaka gyapjúból készült termékek esetén a hibát köteles 7 napon belül bejelenteni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő két évnél rövidebb határidő esetén beillesztendő, de legfeljebb egy év.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Magyar Alpaka Kft vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
- Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
(Ha a vállalkozás jogszabály vagy szerződés alapján jótállásra köteles, az alábbi 3. pont beillesztése is szükséges a tájékoztatóba)
- Elállási/felmondási jog gyakorlásáról szóló tájékoztatás
Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.
Az elállási/felmondási határidő, a termék átvételének napjától számított 14 nap.
Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: 9323 Jobaháza, Petöfi Sándor utca 10. Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is. Hivatkozás a nyilatkozatra.
Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban meghatározott elállási és felmondási jogot a rendeletben foglaltakkal összhangban gyakorolta.
Az elállás/felmondás joghatásai
Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Ön köteles számunkra vagy illessze be a termék átvételére Ön által feljogosított személy nevét és postai címét, ha van ilyen személy számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.
Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
Nem illeti meg a fogyasztót az elállási / felmondási jog:
Olyan termék esetén, melynek ára a vállalkozás által nem irányítható pénzpiaci mozgások, ingadozásoktól függ.
Kifejezetten a fogyasztó kérésére, az ő által szabott igények alapján egyedi kérésének megfelelően került előállításra.